Dedičný hriech
Úryvok z knihy Naomi Wolf Mýtus krásy

Otázka: Mám iba 21 rokov. Potrebujem krém proti starnutiu Niôsome Systeme?
Odpoveď: Áno, určite. Procesy spôsobujúce starnutie sa už začali, aj keď ich prejavy možno ešte nevidno.
Otázka: Mám vyše 45 rokov. Nie je príliš neskoro začať používať krém proti starnutiu Niôsome Systeme?
Odpoveď: Nikdy nie je neskoro.

Dedičný hriech, ktorý znamená, že sa človek rodí ako smrteľník, rituály krásy predefinovali: Dedičným hriechom je narodiť sa ako žena. Pred útokom krásy sa dievčatá a staré ženy nemuseli zúčastňovať na kulte - nepatrili preto ani k vrstvám možných konzumentiek. Rituály však pretvorili dedičný hriech takým spôsobom, že žiadne mladé dievča si nemôže myslieť, že je priskoro trápiť sa kvôli prejavom ženskej škaredosti, teda veku alebo tučnote, ktoré sú ukryté v jej vnútri od narodenia a čakajú na odhalenie. Ani staršia žena si nemôže rituály krásy nevšímať. Krémy na pleť a knihy o diétach používajú na vyjadrenie svojho morálneho ponaučenia podobenstvo o márnotratnom synovi: Napriek svojmu rozmarnému životu hriešnica nikdy nezostane opustená a nikdy nie je neskoro kajať sa. Ak nikdy nie je priskoro ani prineskoro zabudnúť na rituály krásy, potom v živote ženy neexistuje žiaden moment, kedy môže žiť bez pocitu viny, a tak prípadne aj iné ženy infikovať svojím poklesnutým správaním.

Príkladom tohto teologického triku je "vedecká" tabuľka firmy Clinique, ktorá pod hlavičku "Vrásky" zaraďuje tieto kategórie: veľmi veľa, niekoľko, málo a veľmi málo. Konceptuálna teória pre "žiadne" neexistuje. Byť nepoškodená je nemysliteľné. Existovať ako žena, dokonca i ako dospievajúce dievča, znamená byť poškodená.

Obchodný účinok tejto podmienky zodpovedá účinku kresťanskej doktríny. S veriacim, ktorý sa necíti vinný, nemožno rátať ako s oporou pre cirkev. A na ženu, ktorá sa necíti poškodená, sa nedá spoliehať, že na svoju "opravu" minie peniaze. Dedičný hriech je zdrojom viny. Vina a z nej vyplývajúca obeta tvoria ústredný prúd aj v novšej náboženskej ekonomike. Úspech reklamy určenej mužom spočíva v tom, že lichotí ich vlastnej predstave o sebe, zatiaľ čo reklama na rituálne výrobky pôsobí na ženy tak ako reklama zameraná na ženy všeobecne - vyvoláva v nich maximálny možný pocit viny. Hovorí im, že morálna zodpovednosť za starnutie či postavu spočíva jedine v rukách žien. "I tie najnevinnejšie prejavy, vrátane žmurkania a smiechu, si vyberajú daň." (Clarins). "Od roku 1956 neexistuje výhovorka pre suchú pokožku." (Revlon). "Smejete sa, plačete, mraštíte sa, trápite sa, rozprávate?" (Clarins). "Nie je vám jasné, čo máte práve teraz urobiť pre svoju pleť?" (Terme di Saturnia). "Prestaňte si ničiť pleť." (Elizabeth Arden). "Či budete mať lepšie poprsie, záleží len od vás." (Clarins). "Prevezmite kontrolu nad svojimi tvarmi." (Clarins).

Z knihy Mýtus krásy