Cieľ:
	Podnietiť dievčatá a chlapcov k záujmu o osobnosti
	žien, ktoré v školských osnovách a učebniciach chýbajú.
	
	
	Čas: práca doma a 45 — 90 minút na „konferenciu“
	
	
	Veková skupina: 2. stupeň ZŠ a SŠ
	
	
	
	Postup:
	Pripravíme zoznam tém, okruhov a/alebo osobností,
	o ktorých budú deti vypracovávať projekt — napr. seminárnu
	alebo slohovú prácu, prípadne prezentáciu, pričom to
	môžu byť projekty individuálne i skupinové. Môžeme nadviazať
	aj na cvičenie „učebnice pod mikroskopom“, kde mali
	dievčatá a chlapci možnosť analyzovať stereotypy a jednostrannosť
	učebníc a pomenovať témy a osobnosti, ktoré
	v nich chýbajú alebo ktoré sú nedostatočne rozpracované.
	Ponúkneme deťom možnosť doplniť si vedomosti a pripraviť
	projekt na niektorú z tém, ktorú vo svojej učebnici nenájdu
	(ženy a ich prístup k moci v starovekom Ríme, úloha ženských
	kláštorov v stredoveku, volebné právo žien, nositeľky
	Nobelovej ceny a pod.). Témy, ako aj typ, rozsah a výstup
	projektu (prezentácia, plagát, slohová alebo seminárna práca)
	prispôsobíme predmetu. V rámci každého predmetu — či
	už je to literatúra, dejepis alebo fyzika, estetika — určite objavíme
	spoločne so žiakmi a žiačkami množstvo zaujímavých
	podnetov (niektoré sú v tejto knihe, niektoré na internete
	či v encyklopedickej literatúre).
	
	Na ďalšej hodine zrealizujeme malú konferenciu, kde dievčatá a chlapci v krátkych 5–minútových prezentáciách predstavia svoju prácu. Diskusia môže nasledovať buď po každej prezentácii jednotlivo, alebo po skupine tematicky podobných prezentácií. Keď publikum kladie otázky a rozvinie sa diskusia, je dôležité dbať na dodržiavanie vopred dohodnutého časového rozvrhu.
	Diskusia:
	V rámci záverečnej diskusie sa s dievčatami
	a chlapcami rozprávame o priebehu ich príprav na prezentáciu.
	S akými problémami sa pri príprave projektov stretli? Čo
	bolo pre nich najťažšie? Čo najľahšie? Čo nové sa dozvedeli
	a naučili? Ktoré zo svojich predchádzajúcich poznatkov,
	resp. názorov museli poopraviť, či celkom zmeniť? Kde našli
	najviac zaujímavých podkladov? Ak sa ukáže, že dievčatá
	a chlapci projekt zaujal, môžeme spolu s nimi popremýšľať
	o tom, ako by mohli svoje projekty využiť ďalej, ako by sa
	o ne mohli podeliť s ostatnými — napr. vo forme príspevkov
	do školských novín, vlastného zborníka s príspevkami, prezentácie
	na internete a pod.
	
		
				