Cieľ:
	Podnietiť dievčatá a chlapcov, aby si uvedomili, aké
	vlastnosti sa zvyčajne očakávajú od žien a aké od mužov,
	resp. aké vlastnosti sa zvyčajne pripisujú ženám a aké mužom
	a aké to má dôsledky pre mužov a pre ženy.
	
	
	Čas: 40 minút
	
	
	Veková skupina: 2. stupeň ZŠ a SŠ
	
	
	Postup:
	Na tabuľu napíšeme vedľa seba: muži — ženy. Požiadame
	dievčatá a chlapcov, aby uvádzali vlastnosti, ktoré sa
	zvyknú tradične vnímať ako „typicky mužské“. Jednotlivé
	charakteristiky zapisujeme na tabuľu do stĺpca. To isté urobíme
	s „typicky ženskými“ charakteristikami. Keď nazbierame
	dosť vlastností na diskusiu, prejdeme ich spolu s deťmi
	a všímame si rozdiely či podobnosti medzi oboma stĺpcami.
	Potom rozdelíme dievčatá a chlapcov na 4 skupiny. Prvá bude
	uvažovať o tom, aké výhody či možnosti poskytujú „mužské“
	vlastnosti mužom, druhá skupina bude zvažovať nevýhody
	a obmedzenia, ktoré tieto vlastnosti mužom prinášajú.
	Tretia a štvrtá skupina bude podobným spôsobom pracovať
	s „ženskými“ vlastnosťami. Po 10 — 15 minútach si skupiny
	navzájom prezentujú svoje zistenia.
	
	
	Diskusia:
	
	Koľko a akých výhod sme pripísali mužom a koľko
	a akých výhod sme pripísali ženám? Sú medzi týmito výhodami nejaké
	rozdiely? Koľko a aký druh obmedzení vyplýva z tradičného
	stereotypu mužskej roly pre mužov? Koľko a aký druh obmedzení
	vyplýva z tradičného stereotypu ženskej roly pre ženy? Ktoré z obmedzení
	mužov a žien by dievčatá a chlapci najradšej odstránili?
	Ako by sa to dalo dosiahnuť?
	
	
	Ak sa vyskytne rovnaká vlastnosť u mužov aj u žien (napr. pracovitosť), môžeme deti požiadať, aby upresnili, čo si predstavujú pod „pracovitosťou“ u muža a čo u ženy, prípadne poukážeme na to, ako okolie vníma prácu muža a prácu ženy.
